Handelsbetingelser

Bestilling af rejse

Bestilling af en rejse foretages sædvanligvis i webshoppen. Ved problemer (f.eks. hvis en udbudt vare ikke findes i shoppen, eller der forekommer en åbenlys forkert prisangivelse) kan der bestilles pr. mail (alternativt tlf. 4057 2232). Vi modtager ikke bestillinger pr. SMS, men vi svarer gerne på diverse spørgsmål pr. SMS. Vi besvarer mails hurtigst muligt – oftest samme dag.

Betaling i webshoppen

I webshoppen modtager vi betalingskortene Dankort, VISA- og Mastercard samt swipe-betaling med MobilePay. Endvidere kan man vælge at betale med alm. bankoverførsel.
Betaler du med privat kreditkort (consumer), pålægges betalingen intet gebyr.
Betaler du med firmakort (corporate), pålægges betalingen det gebyr, som vi opkræves af kortudstederen.

Priser i webshoppen

Alle priser er angivet inklusiv moms. Ved hvert produkt er ‘Fra-prisen’ angivet som standard = den billigste vare (f.eks. bustransport med den korteste afstand). Når kunden foretager sine valg på produktsiden, ændres prisen variabelt, så kunden kan se produktets pris, inden det lægges i kurven.

Indeholder produktet mulighed for at tilkøbe eventbillet, vil eventbillettens pris være adskilt fra prisen for koncertbus, pakkerejse osv., så denne (jf. dansk lovgivning) åbenlyst sælges for pålydende pris plus evt. administrationsgebyr.

Gebyrpolitik

Vi holder af gennemskuelige priser: Kunden præsenteres for en samlet pris, der indeholder diverse gebyrer, broafgifter, administrationsomkostninger og lignende.
Gebyrer er f.eks. billetgebyr, kortbetalingsgebyr, håndteringsgebyr, gebyr til Rejsegarantifonden og diverse andre kreative gebyrbetegnelser, som mange steder først bliver tillagt produktets pris, når man omsider er nået til betalingen.

Betaling af depositum

Ved udvalgte arrangementer vil vi forlange (eller give mulighed for) indbetaling af depositum. Forud for et ordinært billetsalgs start tager vi kun imod depositum. Ved indbetaling af depositum har man betalt en del af den samlede pris for deltagelse i et arrangement indeholdende bustransport og evt. indgangsbillet til en nærmere angivet begivenhed. Har man indbetalt depositum, er tilmelding og rejsebestilling bindende.

Indbetaling af depositum skal afdække Karkon ApS’ risiko og sikre mod misbrug ved private billetbestillinger. En kunde kan derfor kun få sit depositum tilbagebetalt, hvis Karkon ApS (mod forventning) ikke kan tilbyde billetter til et givent arrangement, eller hvis arrangementet aflyses.

Restbetaling

Karkon Koncert- og Sportsrejser udsender opkrævning af individuel restbetaling pr. mail. Restbetalingen skal være os i hænde senest 7 dage efter opkrævningen, med mindre andet fremgår af den i opkrævningen angivne information. Såfremt rettidig restbetaling ikke overholdes, har Karkon Koncert- og Sportsrejser ret til at annullere kundens bestilling af rejse, og det indbetalte depositum refunderes ikke.

Udsendelse af ordrer inkl. indgangsbilletter til fremtidige events 

Udsendelse af diverse ordrer vil ske i takt med vores generelle arbejdsopgaver. Har vi f.eks. travlt med afvikling af ture, eller er der offentliggjort mange koncerter i samme periode, giver dette en vis travlhed i en kortere eller længere periode.
Planlægning af opsamlingssteder og -tider samt udsendelse af ordrer til en koncert om et halvt år vil så (af gode grunde) blive udskudt. Bliver du i tvivl om, hvorvidt alt er i orden ift. ordren, eller er du f.eks. afhængig af udsendelse på et specifikt tidspunkt (ferie m.m.), kontakter du os naturligvis.

Alm. betingelser og forsikring

For turens gennemførelse kræves sædvanligvis et mindste deltagerantal på 25 personer. Aflyses turen på denne baggrund, vil man få besked senest 8-14 dage før turens påbegyndelse.

Vi påtager os intet ansvar ved vejrmæssige eller trafikale problemer (som fx lukning af broer, færgeaflysninger, kødannelser, strejker, blokader samt ved rejseafbrydelser pga. mekaniske/tekniske fejl ved den benyttede bus).
Refundering af indbetaling vil således ikke være mulig ved nævnte hændelser. Ej heller refunderes indbetaling helt eller delvist i tilfælde af kundens afbud ved f.eks. sygdom eller dødsfald i nærmeste familie.

Karkon Koncert- og Sportsrejser kan, som en service ved kundens akutte sygdom, tilbyde at gøre et forsøg på at afhænde den købte rejse til anden side, men der kan ikke gives garanti for en sådan overdragelse/afhænding. Nogle gange har vi kunder på venteliste til en given tur, og her formidler vi gerne en overdragelse, såfremt det er muligt.

Ønskes rejseforsikring/afbestillingsforsikring henviser vi til Gauda Rejseforsikring og Europæiske Rejseforsikring, hvor bl.a. afbestillingsforsikring kan bestilles online for ca. 5 % af rejsens pris. Denne bestilling skal dog foretages samtidig med rejsens bestilling. Ønskes nærmere oplysning om vilkår for tegning, kan man rette henvendelse til Karstens Koncert- og Sportsrejser på tlf. 9833 7482.

Reklamation

Vedr. evt. reklamationer angående rejsen henvises til lov om pakkerejser § 15 stk. 3: Vil kunden gøre krav gældende i anledning af, at arrangøren ikke vil kunne opfylde aftalen, eller at pakkerejsen aflyses, skal kunden give arrangøren eller formidleren meddelelse herom. Meddelelsen skal gives inden rimelig tid efter modtagelsen af en underretning.

Desuden:
§ 26: Vil kunden påberåbe sig en mangel ved pakkerejsen, skal kunden give arrangøren eller formidleren meddelelse herom inden rimelig tid efter, at kunden har opdaget mangelen. I modsat fald mister kunden retten til at påberåbe sig mangelen.

§ 27: §26 gælder ikke, hvis arrangøren eller formidleren har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomhed.
Stk. 2: §26 gælder endvidere ikke for kundens krav i anledning af personskade.

Kundens ønske om annullering af en ordre

Vi følger lovgivningen på de områder, vi bevæger os indenfor, og køb af koncertbilletter m.m. er ikke omfattet af loven om returret. Ligeledes kan en købt bustransport t/r til samme arrangement ikke returneres. Tænk på, at en afmelding/refundering i visse tilfælde kan blive afgørende for, om en tur kan gennemføres, eller om en rute skal ændres. Vores ture er ikke alm. rutekørsel, og en tur er altid afhængig af antal kunder og bestillingstidspunkt.

Kan vi i særlige tilfælde tilgodese kundens ønske om annullering af en rejse, vil der blive pålagt et administrationsgebyr pr. ordre afhængigt af ordrens karakter og størrelse. Gebyret vil typisk udgøre ca. 20% af ordrens pris.

Køb af eventbilletter uden bustransport t/r

Vores ydelse består af organisering og afholdelse af selve bustransporten og kundens oplevelse i forbindelse med transport til den store event. Ønsker kunden at købe eventbilletten uden bustransport, pålægges jvf. vores driftomkostninger og dansk lovgivning (Lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer §1 stk. 2) et administrationsgebyr på 10% (dog mindst kr. 100,00 + moms) pr. billet. Køb af eventbillet uden bustransport kan kun lade sig gøre i det omfang, vores billetbeholdning tillader. Løse eventbilletter kan kun købes ved forespørgsel pr. mail.