Handelsbetingelser


Bestilling af rejse:
Bestilling af en rejse foretages i webshoppen. Ved problemer (f.eks. hvis en udbudt vare ikke findes i shoppen) kan der bestilles pr. mail (alternativt tlf. 4057 2232). Vi modtager ikke bestillinger pr. SMS, men vi svarer gerne på diverse spørgsmål pr. SMS. Vi besvarer mails hurtigst muligt - oftest samme dag.

I webshoppen modtager vi kun Visa/Dankort. Der kan efter forudgående aftale betales via bankoverførsel (evt. MobilePay).
Mastercard har vi fravalgt at tilbyde som betalingsform af flere grunde: Betalingsgebyret for kunden er på hele 3,5% af ordrens samlede beløb, de årlige omkostninger er for høje i forhold til antallet af kunder med Mastercard, og selve pengeoverførslen er længe undervejs. Vi tilbyder i stedet betaling via MobilePay eller alm. bankoverførsel som alternative muligheder - kontakt os pr. mail.

Rejsegarantifonden:
Karkon ApS er medlem af Rejsegarantifonden nr. 2755. Det betyder, at hvis firmaet går konkurs, og du som kunde har et udestående med firmaet, er du dækket ind af en rejsegaranti med mulighed for økonomisk dækning. Rejsegarantien er lovpligtig i Danmark, såfremt man udbyder rejser af en vis længde eller til en vis pris. Langt fra alle rejseudbydere i Danmark har sikret kunderne mod konkurs, selv om dette er lovpligtigt.

Priser i webshoppen:
Prisen for en tur er altid inkl. bustransport
 t/r til koncertsted eller stadion samt indgangsbillet til pålydende værdi + gebyr, med mindre det er angivet, at man kun betaler for transporten. Vi holder af gennemskuelige priser: Kunden præsenteres for en samlet pris, der altid indeholder eventuelle gebyrer, broafgifter, administrationsomkostninger, betalingskortgebyr og lignende.

Betaling af depositum:
Ved udvalgte arrangementer vil vi forlange (eller give mulighed for) indbetaling af depositum. Ved indbetaling af depositum har man betalt en del af den samlede pris for deltagelse i et arrangement indeholdende bustransport og evt. indgangsbillet til en nærmere angivet begivenhed. Har man indbetalt depositum til et givent arrangement, er tilmelding og rejsebestilling bindende.

Indbetaling af depositum skal bl.a. sikre Karkon Koncert- og Sportsrejser ApS mod misbrug ved private billetbestillinger. En kunde kan derfor kun få sit depositum tilbagebetalt, hvis Karkon Koncert- og Sportsrejser ApS mod forventning ikke kan tilbyde billetter til et givent arrangement, eller hvis arrangementet aflyses.

Restbetaling: Karkon Koncert- og Sportsrejser udsender opkrævning af individuel restbetaling pr. mail. Restbetalingen skal være os i hænde senest 7 dage efter opkrævningen, med mindre andet fremgår af den i opkrævningen angivne information. Såfremt rettidig restbetaling ikke overholdes, har Karkon Koncert- og Sportsrejser ret til at annullere kundens bestilling af rejse, og det indbetalte depositum refunderes ikke.

Alm. betingelser og forsikring:
For turens gennemførelse kræves typisk et min. deltagerantal på 25 personer. Aflyses turen pga. for få tilmeldinger, vil man ved udlandsture typisk få besked senest 14 dage før turens påbegyndelse og ved indenrigsture ca. en uge før.

Vi påtager os intet ansvar ved vejrmæssige eller trafikale problemer (som fx lukning af broer, færgeaflysninger, kødannelser, strejker, blokader samt ved rejseafbrydelser pga. mekaniske/tekniske fejl ved den benyttede bus).
Refundering af indbetaling vil således ikke være mulig ved nævnte hændelser. Ej heller refunderes indbetaling helt eller delvist i tilfælde af kundens afbud ved f.eks. sygdom eller dødsfald i nærmeste familie.

Karkon Koncert- og Sportsrejser ApS kan, som en service ved kundens akutte sygdom, tilbyde at gøre et forsøg på at afhænde den købte rejse til anden side, men der kan ikke gives garanti for en sådan overdragelse/afhænding.

Ønskes rejseforsikring/afbestillingsforsikring henviser vi til Gauda Rejseforsikring og Europæiske Rejseforsikring, hvor bl.a. afbestillingsforsikring kan bestilles online for ca. 5 % af rejsens pris. Denne bestilling skal dog foretages samtidig med rejsens bestilling. Ønskes nærmere oplysning om vilkår for tegning, kan man rette henvendelse til Karstens Koncert- og Sportsrejser på tlf. 9833 7482.

Reklamation:
Vedr. evt. reklamationer angående rejsen henvises til lov om pakkerejser § 15 stk. 3: Vil kunden gøre krav gældende i anledning af, at arrangøren ikke vil kunne opfylde aftalen, eller at pakkerejsen aflyses, skal kunden give arrangøren eller formidleren meddelelse herom. Meddelelsen skal gives inden rimelig tid efter modtagelsen af en underretning.  

Desuden:
§ 26: Vil kunden påberåbe sig en mangel ved pakkerejsen, skal kunden give arrangøren eller formidleren meddelelse herom inden rimelig tid efter, at kunden har opdaget mangelen. I modsat fald mister kunden retten til at påberåbe sig mangelen.

§ 27: §26 gælder ikke, hvis arrangøren eller formidleren har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomhed.
Stk. 2: §26 gælder endvidere ikke for kundens krav i anledning af personskade.


Kundens ønske om annullering af en ordre:

Vi følger lovgivningen på de områder, vi bevæger os indenfor, og købet af koncertbilletter m.m. er ikke omfattet af loven om returret. Ligeledes kan en købt bustransport t/r til samme arrangement ikke returneres. Kan vi i særlige tilfælde tilgodese kundens ønske om annullering af en rejse, vil der blive pålagt et administrationsgebyr pr. ordre afhængigt af ordrens karakter og størrelse. Gebyret vil typisk udgøre ca. 20% af ordrens pris.


Privatlivspolitik:
Kundens oplysninger benyttes udelukkende i eget regi, når Karkon ApS sælger, arrangerer og gennemfører ture. Vi samarbejder ikke med tredjepart om nogen form for videregivelse af kundens lagrede data, hvor kunden risikerer at modtage opkald eller mails fra denne tredjepart - blot fordi noget stod med småt i en eller anden betingelse, man i farten fik sagt ja til.

I praksis bruger vi kundens data således:
Vi opbevarer kundens indtastede oplysninger om navn, adresse, mailadresse og telefonnummer. Oplysningerne er nødvendige for at kunne behandle en ordre, udsende rejsedokumenter og evt. tilkøbte billetter til et arrangement, kontakte kunden i tilfælde af ændringer m.m., lave opsamlingslister til busserne inkl. kontakt-telefonnumre, lave roominglister til eventuelle hoteller, vi benytter på en given tur m.m.

Vi bryder os ikke om en alt for progressiv markedsføring, som vi ser det generelt i den vestlige (amerikaniserede) verden i dag. Vi fokuserer på at behandle kunden, som vi gerne selv vil behandles - med gensidig respekt og tillid.

Persondataforordning - GPDR:
Vi opbevarer oplysninger om kundens navn, adresse, mailadresse og telefonnummer. Oplysningerne bruges i forbindelse med drift af vores webshop, udsendelse af ordrer og gennemførelse af ture.
Oplysningerne opbevares i en ordre/kunde-database, som kun webshoppens administratorer har adgang til. Der kan dog gives lejlighedsvis adgang til Karkon ApS' revisionsfirma, såfremt revisionen kræver det.
I tilfælde af, at en ordre udsendes pr. pakkepost med et kurérfirma, vil kundens oplysninger blive lagt ind i ordresystemet hos den valgte fragtløsning. Vi har her en databehandleraftale med pågældende firma.
Vi har ligeledes en databehandleraftale med Løvendahl Kommunikation, der hoster vores webshop på deres servere.

Når du opretter en ordre i webshoppen, bekræfter du samtidig, at vi må opbevare ovennævnte oplysninger - ellers ville vi slet ikke kunne handle ;-)
Vi opbevarer dine kunde- og ordreoplysninger i indeværende regnskabsår + 5 år. Dette for at overholde regnskabsmæssige lovkrav.

Hvis du ønsker, at vi sletter dine oplysninger, skal du skrive til vores mail, som fremgår af vores webshop. Ønsker du at vide, hvilke oplysninger vi specifikt opbevarer om dig, kan du til enhver tid henvende dig pr. mail eller telefon og få oplyst dette.

Har du oprettet en profil i vores webshop med tilhørende password, har du mulighed for at tilmelde dig modtagelse af de nyhedsbreve, vi udsender. Du kan til enhver tid logge ind på din profil og til/framelde dig nyhedsbrevet.

Note: I sommeren 2018 overgår vi til nyt shopsystem med nyt design og nye muligheder. Her vil der komme nye muligheder for at modtage mere interesse-specifikke nyhedsbreve, og her kan der komme forandringer i forbindelse med behandling af kundens nødvendige oplysninger i overensstemmelse med GPDR. Det må vi se på til den tid... ;-)


Cookies:
Ja, vores webshop sætter vist sine små filstumper rundt omkring, når du går ind på diverse sider hos os. Vi har et par gange tjekket webshoppens besøgssttatistik og opdaget, at vi har dobbelt så mange besøgende i dag, som vi havde for 4 år siden. Vi fandt også ud af, at langt de fleste besøg på vores sider kommer fra håndholdte enheder med styresystemerne iOS og Android. Det er rart at vide, når vi skal lave en responsiv webshop, der er mere 'up to date', end den nuværende webshop fra 2011.

Ellers må vi sige, at vi slet ikke udnytter cookies i den grad, som man sikkert kan i dag. I sommeren 2018 kommer den nye webshop, og her skal vi nok sætte den der irriterende pop-up boks på forsiden med det sædvandlige "OK", som du alligevel er tvunget til at acceptere, hvis du vil læse om vores ture eller handle hos os.
Vi beklager den irritation, dette eventuelt må medføre ;-)

Fortsæt
Indkøbskurv  Mere
Indkøbskurven er tom
Betal med
Vi modtager Dankort Vi modtager eDankort
Søg
Indtast søgeord
eller gå til
Avanceret søgning
Arrangementer

Juni:
22/6: Rolling Stones, Berlin
23/6: RUNRIG, Boxen (Sankt Hans tur)
30/6: Billy Joel, Hamburg

Juli:
10/7: Ed Sheeran, Ullevi Göteborg
25/7: Depeche Mode, Berlin (UDSOLGT)
25-30/7: Tour de France Miniferie i Paris

August:
4/8: Justin Timberlake, Royal Arena
7/8: Roger Waters, Boxen
31/8-2/9: U2: eXPERIENCE, Berlin m/ hotel

September:
16/9: Jeff Lynne's ELO, Royal Arena
29/9: U2, Royal Arena (kun bus t/r)
30/9: U2, Royal Arena (kun bus t/r)

Oktober:
3/10: U2, Hamburg (UDSOLGT)
4/10: U2: eXPERIENCE tour, Hamburg
5/10: Nephew, Boxen (kun bus t/r)

December:
3/12: SLAYER + Guests, Royal Arena

Marts 2019:
16/3: Shawn Mendes, Royal Arena

___________________________________

BETALINGSMULIGHEDER:
I webshoppen modtager vi kun dankort.
Ønsker du andre betalingsmuligheder, så kontakt os venligst pr. mail eller telefon.

Der er mulighed for alm. bankoverførsel eller MobilePay.

 ___________________________________

___________________________________

Modtagelse af mails fra KARKON:
Vore kunder oplever af og til, at mails fra Karkon ryger i spamfilteret eller 'Uønsket post' - særligt gmail-brugere.
Går du og venter på en faktura fra webshoppen, et svar eller et rejsebevis, så tjek lige, om mailen fra Karkon evt. skulle være røget i 'uønsket post'.
___________________________________

KARKON anbefaler:

 

Find os på Facebook
Information
Information
Arrangementer (infobox)
Handelsbetingelser
Tjek ordrestatus
Kontakt